#LaboratoriaPrzyszłości
data dodania: 2022-12-05
Listopadowe zajęcia z wykorzystaniem sprzętu #LaboratoriaPrzyszłości pozwoliły uczniom na zdobycie umiejętności prawidłowego posługiwanie się narzędziami podczas wbijania gwoździ. Uczniowie ochoczo przystąpili do działania. Okazało się, że czynność wydawałoby się tak prosta, bez praktykowania wcale łatwa nie jest.
Multimetr, znany także jako miernik uniwersalny, to nieodłączny sprzęt, którego w pracy używa każdy elektryk i elektronik. Uczniowie klas szóstych użyli multimetrów, zakupionych dzięki programowi #LaboratoriaPrzyszłości, podczas sprawdzania źródeł prądy elektrycznego, montowania obwodów elektrycznych, przeprowadzania doświadczeń.
EuroWeek 2023
data dodania: 2022-12-05
Listopadowe
Sprawozdanie z EuroWeek 2023 - edycja jesiennaNasze tegoroczne jesienne warsztaty językowe EuroWeek, jak co roku, miały miejsce w Kotlinie Kłodzkiej. Mieszkaliśmy w malowniczym, małym miasteczku o nazwie Lądek Zdrój w naszym już ulubionym pensjonacie Melafir.
Wyjazd rozpoczął się nieco turystycznie - zwiedziliśmy Wodospad Wilczki, wodną perełkę Sudetów. Wodospad Wilczki nazywany również Wodogrzmotami Żeromskiego znajduje się na rzece Wilczka w Masywie Śnieżnika w miejscowości Międzygórze. Wysokość wodospadu wynosi 22 m. To drugi co do wielkości wodospad w polskich Sudetach.
Kolejna atrakcja turystyczna, którą postanowiliśmy zobaczyć, to znajdująca się przy samym wjeździe do Międzygórza kamienna zapora wodna o wys. 29 m i dł. 108 m, która wielokrotnie ratowała tereny niżej położone łagodząc skutki okresowych powodzi. Z metalowej kładki na wysokości aż 30 m podziwialiśmy wspaniałe górskie widoki.
Po zakwaterowaniu w pensjonacie zaczęły się warsztaty, na których poznaliśmy naszych wykwalifikowanych wolontariuszy - animatorów prowadzących; tym razem z Zimbabwe, Azerbejdżanu, Wietnamu, Indii i Włoch. W tej wyjątkowej edycji przyjechaliśmy grupą bardzo zróżnicowaną wiekowo: byli to uczniowie z klas od 4 do 8 naszej szkoły.
Program EuroWeek jest międzynarodowym programem, który ma na celu rozwój zdolności intelektualnych, przywództwa, kreatywności, komunikacji oraz umiejętności interpersonalnych uczestników poprzez stosowanie różnorodnych technik, podejścia formalnego i nieformalnego oraz ponadkulturowego, co pomaga przygotować młodzież do integracji i zrozumienia obecnego świata. Językiem do komunikacji jest głównie język angielski.
Jak co roku na zajęciach przywitaliśmy się piosenką!
Przez kolejne dni warsztaty były prowadzone w następujących blokach:
1.Creativity Activities
2. Public Speaking Exercises
3. Country Presentations
4. Group Work Activities
5. Cultural Night
6. Team Building Activities.
7. Group Discussion.
8. Talent Development Activities
9. English Language Communication.
10. Good Manners and Right Conduct Workshop.
Zajęcia były prowadzone od rana aż do wieczora, a my nigdy nie byliśmy zmęczeni. Wręcz przeciwnie, żal było wyjeżdżać ...
Za rok wrócimy tam znowu na pewno!
Sprawozdanie z wyjazdu do Auschwitz Birkenau
data dodania: 2022-11-22
Sprawozdanie z wyjazdu do Auschwitz Birkenau
16 listopada 2022 roku o godzinie 8:00 klasy 8b i 8d pojechały autokarem do Oświęcimia na wycieczkę szkolną. Wycieczka była zorganizowana przez szkołę w ramach podstawy programowej, dlatego też wraz z wychowawcami klas 8b i 8d pojechał również nauczyciel historii. Programem wycieczki było zwiedzanie Muzeum Auschwitz oraz Muzeum w Brzezince.
O godzinie 7:45 odbyła się zbiórka klas 8 przed szkołą. O godzinie 8:00 wyjechaliśmy autokarem do Oświęcimia. Na miejscu byliśmy około 8:40. Po wcześniejszej rezerwacji wejścia do Muzeum dostaliśmy słuchawki i bilety wstępu. Następnie zostaliśmy podzieleni na dwie grupy, podzielono nas według klas. Każda z grup miała swojego przewodnika. Zwiedzanie obozu zaczęliśmy od przejścia pod główną bramą muzeum z symbolicznym i bardzo znaczącym napisem ,,Arbeit Macht Frei” - czyli “Praca czyni wolnym”. W tym miejscu pani przewodnik zaczęła nam wszystko dokładnie opowiadać. Następnie zaczęliśmy zwiedzać baraki. Przechodziliśmy kolejno do baraków, bloków z numerami, w których znajdowały się pamiątki po więźniach obozu. Były tu między innymi buty, okulary, protezy, walizki pozostałe po ofiarach obozu. Później udaliśmy się pod ścianę śmierci, gdzie trójka klasowa złożyłą zapalony znicz, jako znak pamięci ofiarom niemieckiego terroru i ludobójstwa. Na koniec zwiedzania Auschwitz udaliśmy się jeszcze pod komorę gazową. Po zakończeniu zwiedzania Auschwitz, około 11:00 naszym autokarem przejechaliśmy do oddalonego 3 km Birkenau. Około 11:10 zaczęliśmy zwiedzanie Brzezinki. Wraz z naszą przewodniczką weszliśmy główną bramą obozu w Brzezince i przeszliśmy pomiędzy barakami, wchodząc do dwóch z nich. Następnie podeszliśmy pod wagon, którym przywożono więźniów do obozu i tutaj dokonywano ich selekcji. Tutaj zatrzymaliśmy się i przewodniczka opowiedziała nam szczegóły z życia obozu. Niestety bardzo się rozpadało i pogoda nie pozwoliła nam na kontynuację zwiedzania dalszej części obozu. Nie udało nam się więc dojść do końca obozu, gdzie znajdują się symboliczne groby ofiar obozu, oraz zburzone krematorium. Około godziny 12:15 udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Do szkoły wróciliśmy około godziny 13:30.
Pomimo, że obóz zobaczyłam już po raz drugi, miejsce to wzbudziło we mnie ogrom emocji, które na zawsze zostaną w moim sercu, w mojej pamięci. Będąc w obozie indywidualnie z rodzicami zobaczyłam jeszcze wyświetlony film na początku zwiedzania, barak z włosami więźniów, w Brzezince doszliśmy do końca trasy zwiedzania pod zawalone krematorium, i symboliczne groby ofiar obozu. Te emocje są tak mocne, że nie da się tego zapomnieć. Muzeum Auschwitz- Birkenau jest miejscem, gdzie nie da się tutaj tylko być, zobaczyć, po prostu odwiedzić. Będąc tutaj już po raz kolejny zatrzymał się dla mnie cały świat i ciągle widziałam to całe zło, które tu miało miejsce w czasie II wojny światowej. Mimo że czytam dużo książek o Auschwitz i innych obozach koncentracyjnych, oglądam wiele filmów na ten temat, to odwiedzając obóz osobiście moje odczucia i emocje są jeszcze silniejsze. Ile tu, w tym miejscu mieści się bólu, ludzkich cierpień, śmierci i nienawiści i ciągle nie mogę zrozumieć dlaczego? Tutaj na myśli mam cytat Zofii Nałkowskiej ,,Ludzie ludziom zgotowali ten los” i na me usta ciśnie się pytanie- jakim człowiekiem trzeba być, by taki los zgotować drugiemu człowiekowi?
Jako, że interesuję się historią odwiedzam wiele muzeów i innych miejsc związanych z historią, zwłaszcza tą współczesną. W tym roku zobaczyłam Muzeum II wojny światowej, Europejskie Centrum Solidarności,oraz Westerplatte i odwiedzając właśnie to miejsce zobaczyłam wielki napis, który powinien być dla wszystkich obywateli, całego świata przesłaniem ,,Nigdy więcej wojny”.
To była najciekawsza wycieczka klasowa, wycieczka interesująca, taka z, której można się wiele nauczyć, wiele się dowiedzieć. To była prawdziwa, żywa lekcja historii, która na zawsze zostanie w mej pamięci, w mym sercu. A jako, że jestem reprezentantką trójki klasowej miałam wielki zaszczyt złożyć znicz pod ścianą śmierci, miało to dla mnie ogromne znaczenie, łzy cisnęły się do oczu i chociaż w tak skromny sposób mogłam złożyć hołd ofiarom Auschwitz.
Kinga Kotarba, 8b
(sprawozdanie powstało w ramach projektu z języka polskiego)
TO NIE BYŁA ZWYKŁA WYCIECZKA – SPRAWOZDANIE Z WYJAZDU DO PAŃSTWOWEGO MUZEUM AUSCHWITZ-BIRKENAU
16 listopada bieżącego roku uczniowie klas ósmej: B i D wraz z nauczycielami ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Imielinie udali się do Oświęcimia i Brzezinki, aby zwiedzić miejsca poświęcone ofiarom II wojny światowej. Uczniowie na lekcjach historii zostali przygotowani do tego trudnego spotkania z przeszłością.
Wyjazd autokaru z Imielina miał miejsce o godzinie 8:00, a przyjazd do Oświęcimia około 8:45. Na miejscu uczniowie zostali podzieleni na grupy, otrzymali słuchawki, a potem rozpoczęli zwiedzanie pod opieką swoich nauczycieli i przewodników. Po drodze pracownicy muzeum opowiadali o tym, kiedy, w jakim celu powstał obóz i kto do niego trafiał. Droga więźniów prowadziła z rampy , gdzie zabierano ich rzeczy osobiste do kolejnych miejsc, w których dostawali obozowe łachmany, przydział do odpowiedniego bloku i wytatuowany numer zamiast imienia i nazwiska. To czekało tych, którzy nadawali się do pracy. Chorzy, słabi trafiali do komór gazowych, gdzie ginęli zabijani gazem „Cyklon B”.
Ogromne wrażenie na zwiedzających wywarły wielkie oszklone boksy z tysiącami butów, walizek, okularów i rzeczy codziennego użytku. Za każdą z tych rzeczy krył się konkretny człowiek i jego życiowa historia.
W długim korytarzu można było zobaczyć zawieszone na ścianach zdjęcia ofiar obozu, z datą ich urodzenia śmierci, wykonywanym zawodem. Wśród nich było wielu bardzo młodych ludzi i takich, którzy w obozie wytrzymali bardzo krótko. Przewodnicy przedstawili zwiedzającym , jak wyglądał dzień więźnia , jak ciężko musiał pracować i jak niewiele otrzymywał do jedzenia. To właśnie głód, mordercza praca, choroby oraz wycieńczenie organizmu były najczęstszymi przyczynami śmierci.
Niektórzy więźniowie ginęli przez rozstrzelanie pod „Ścianą Śmierci”. Uczestnicy naszej wycieczki zatrzymali się przed nią , zapalili znicz i złożyli hołd tym , którzy stracili tutaj życie. Po śmierci ofiary palono w krematoriach.
Po zwiedzeniu muzeum w Oświęcimiu ósmoklasiści udali się autokarem do oddalonej o kilka kilometrów Brzezinki. Tam nie było już murowanych budynków, ale drewniane baraki, gdzie w fatalnych warunkach mieszkali więźniowie. Przeciekające dachy, zimno, glina i ziemia zamiast podłogi , pełne insektów posłania na pryczach, przeludnienie – wszystko to składało się na nieludzkie warunki życia.
Po zwiedzeniu obozu w Oświęcimiu i Brzezince uczestnicy wyjazdu udali się w drogę powrotną do Imielina. Wszyscy mieli świadomość tego, że to nie była zwykła wycieczka. Wielu głęboko przeżyło ten wyjazd, zapamiętało straszliwe obrazy i nie mogło pojąć, że to ludzie mogli wymyślić i stworzyć takie piekło dla innych ludzi.
Ksawery Lewiński, 8b
(sprawozdanie powstało w ramach projektu z języka polskiego)
w Domu Opieki Dla Osób Starszych w Imielinie
data dodania: 2022-11-22
"Cieszymy się bardzo, że wróciliście. Mamy w pokoju wszystkie wasze kartki, czekaliśmy na Wasze odwiedziny..."
Tak przywitali nas imielińscy seniorzy, których odwiedziliśmy w Domu Opieki Dla Osób Starszych w Imielinie..
Po pandemicznej przerwie powróciliśmy do odwiedzin..
Z okazji Dnia Seniora uczniowie naszej "dwójki" wystąpili ze śpiewem i grą na instrumentach, złożyli serdeczne życzenia i wręczyli kartki przygotowane przez szkolnych wolontariuszy.
Ps. Na pewno odwiedzimy Was z kolędami..
Globtroterzy z SP nr 2 poznają Polskę
data dodania: 2022-11-22
Wycieczki klasowe to najbardziej upragnione i wyczekiwane przez uczniów dni w szkolnym kalendarzu. Chwila przerwy od nauki, a może po prostu bezcenna nauka przez doświadczanie? Zwiedzanie, odkrywanie nowych miejsc, poznawanie tradycji czy kultury danego obszaru, a przede wszystkim… bycie razem z klasowymi koleżankami i kolegami. Wycieczki szkolne to przygody oraz wspomnienia, które zostają z nami na zawsze. Sprawdźmy, gdzie poniosło w październiku uczennice i uczniów szkoły przy ulicy Karola Miarki 7.
W deszczu i słońcuPaździernik rozpoczęliśmy od dwudniowej wycieczki klas ósmych do Zakopanego. -Pełna radości integracja młodzieży plus piękne górskie krajobrazy - czego chcieć więcej? Może tylko słońca, bo pogoda była raczej… pieska - komentuje Katarzyna Jarosz, wychowawczyni 8d.
Więcej szczęścia, a może po prostu: słońca, miały klasy 6b i 7b, które wraz ze swoimi nauczycielami zwiedziły klimatyczny Wrocław. - Dwa dni to niewiele. Ale Panorama Racławicka, ZOO, Afrykarium, i Sky Tower, czyli najważniejsze punkty stolicy Dolnego Śląska, zostały zaliczone - mówi Marek Piłka, wychowawca 7b.
Niech nas pani tam zabierze!Klasy drugie wędrowały bardziej lokalnie. Wspólnie wybrały się do Kolejkowa w Gliwicach, gdzie podróżowały po miniaturowym Śląsku, podziwiając miniatury autentycznych budowli. ”Dziękujemy, że pani nas tu zabrała” - niech te słowa drugoklasistów będą dla Was najlepszą rekomendacją i zachętą, aby zawitać na wystawę “Kolejkowo”!
Na wycieczkę do Tarnowskich Gór postanowiły pojechać wszystkie klasy 4. - Zwiedzanie Zabytkowej Kopalni Srebra i Sztolni Czarnego Pstrąga to ekscytujące doświadczenie, które na długo pozostaje w dziecięcej pamięci - zauważa Maria Stolecka, wychowawczyni 4b.
Wspaniałą wyprawę - w promieniach słońca i w pięknych okolicznościach przyrody - zaliczyły klasy 5. Jedenastolatkowie udali się do Chorzowa, gdzie zwiedzili Stadion Śląski i podróżowali (nie bez wielkich emocji!) kolejką L. - Odwiedziliśmy również katowicką papugarnię, fantastyczne i przyjazne miejsce, gdzie każde dziecko mogło karmić, a nawet wziąć na ręce, kolorowe, egzotyczne ptaki - dodaje Maria Lubowiecka, nauczycielka przyrody i wychowawczyni klasy 5a.
Więcej niż 1000 słówNa zakończenie październikowych wędrówek klasy 6 wybrały się na wycieczkę edukacyjną do Planetarium oraz Muzeum Śląskiego w Katowicach. - Wycieczka miała na celu pogłębienie wiedzy dzieci z zakresu astronomii - mówi Anna Dylong-Moskwa, nauczycielka geografii. - Jak to mówią: jeden obraz, to więcej niż tysiąc słów, dlatego najlepiej uczyć się inaczej niż tylko studiując szkolne podręczniki.
A teraz: byle do wiosny! Wtedy globtroterzy znów ruszą w Polskę i na pewno Wam się tym pochwalą. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o naszych szkolnych wycieczkach, zapraszamy na
www.facebook.com/spimielin DAJ COŚ KOLOROWEGO
data dodania: 2022-11-18
Składamy
serdeczne podziękowania dla społeczności szkolnej za tak liczny udział w
cyklicznej akcji na rzecz osób z chorobami onkologicznymi: DAJ COŚ KOLOROWEGO..
Zebraliśmy sporą paczkę, która w najbliższych dniach zostanie przekazana na ręce stowarzyszenia.
Z podziękowaniami
Nauczyciele SP2
Akademia Rodzica:)
data dodania: 2022-11-18
Rodzicu jesteś dla mnie ważny, pamiętaj o tym, nawet w te gorsze dni.
Dziękujemy Stowarzyszeniu Moc Wsparcia za materiały.
ŚWIĘTO NIEPODLEGŁOŚCI
data dodania: 2022-11-11
Dzień Osób z Afazją Rozwojową.
data dodania: 2022-11-10
1 października obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Osób z Afazją Rozwojową.
Coroczna akcja ma na celu przybliżenie uczniom, rodzicom i nauczycielom tematyki związanej z afazją.
w tym roku, hasłem przewodnim było: “WSPIERAJ, DOCENIAJ, KOCHAJ”
Aby wyrazić naszą solidarność z osobami z afazją rozwojową przygotowaliśmy:
- pogadanki,
- krzyżówki,
- diagramy,
- kodowanki,
- zajęcia tematyczne;
- gazetkę informacyjną, uświadamiającą naszym uczniom, jakie trudności i emocje towarzyszą dzieciom, które mają problemy ze zrozumieniem i nadawaniem mowy.
- a na zajęciach specjalistycznych zostały przeprowadzone warsztaty z wykorzystaniem materiałów ze strony internetowej Stowarzyszenia Razem Rozkodujemy Afazję.
W podziękowaniu za wkład od Stowarzyszenia Razem Rozkodujemy Afazję, otrzymaliśmy książkę, którą już czytamy :)
bo Aby zrozumieć, trzeba wiedzieć.Czym jest Afazja? Afazja rozwojowa – to specyficzne zaburzenia rozwoju mowy i języka. Dzieci pomimo prawidłowego słuchu fizycznego i co najmniej normy intelektualnej, mają trudności z nabywaniem i rozumieniem mowy.
zapraszamy do fotorelacji na fb naszej szkoły :
https://www.facebook.com/spimielin/posts/pfbid033x4seHaFocKJmrrby7mVsnuivLKvB1MW9GgsARt6kj3K6rgs4VkoWdc6Grdaw5Grl Koncert profilaktyczny Zespołu Poziom 600 pt. „Jeszcze jeden krok do przodu.”
data dodania: 2022-11-09
Koncert profilaktyczny Zespołu Poziom 600 pt. „Jeszcze jeden krok do przodu.”
Oprócz brzmienia rockowego usłyszeliśmy, że alkohol, narkotyki, inne używki potrafią bardzo skomplikować życie.
<<< nowsze aktualności ||| ||| starsze aktualności >>>