Akcja rodzinna z okazji Dnia Ziemi " Hotel dla pożytecznych owadów"
data dodania: 2021-05-06
Z okazji Dnia Ziemi w szkole została ogłoszona akcja mająca na celu wybudowanie schronu dla różnych gatunków owadów i umożliwienie im budowania gniazd.
Bardzo dziękujemy wszystkim rodzinom za udział :)
Co tam w internetach piszczy?
data dodania: 2021-05-06
Czy informacje, które znajdujemy w Internecie, zawsze są... rzetelne?
Na lekcjach języka polskiego w klasach 7. uczyliśmy się o tym, jakie cechy powinna zawierać dobra informacja.
No ale... nie samą poprawnosścią sztuki dziennikarskiej siódmoklasista żyje!
Uczniowie wykazali się dużą kreatywnosścią w tworzeniu SENSACYJNYCH i (od razu zaznaczamy) nieprawdziwych informacji. Zdarzają się literówki, ale... sensacja to sensacja - często pisana w pośpiechu
Jakie tematy poruszyli uczniowie? Zdecydowanie RÓŻNE. Sprawdźcie sami.
Wyjątkowy gość - Jean Philippe Paquette - na lekcji języka angielskiego.
data dodania: 2021-05-05
W klasie 3 d kulturowe zajęcia z języka angielskiego poprowadził wyjątkowy gość - Jean Philippe Paquette - rodowity Kanadyjczyk. Wirtualnie zwiedziliśmy najciekawsze miejsca tego pięknego kraju.
Podziękowanie
data dodania: 2021-05-04
Szanowna Pani Dyrektor,
pozwalam sobie złożyć na Pani ręce podziękowanie za udział w akcji sprzątania imielińskich lasów: "Drzewko za śmieci". Z dumą informuję, że w akcję zaangażowało się ponad 100 rodzin, wspólnymi siłami zebraliśmy ponad 220 worków śmieci. Stało się tak, między innymi dzięki Państwa pomocy w rozpropagowaniu akcji wśród uczniów oraz rodziców, a także osobistemu udziałowi kilku nauczycieli z ich rodzinami. Bardzo dziękujemy!
Z poważaniem,
Alicja Zdziechiewicz
Stowarzyszenie Zielony Imielin
Światowy Dzień Wody z PAH - relacja z działań nauczycieli
data dodania: 2021-05-04
Światowy Dzień Wody z PAH - relacja z działań nauczycieli.
Nasza szkoła wzięła udział w Światowym Dniu Wody z Polską Akcją Humanitarną. Realizowali ją poszczególni nauczyciele w wybranych klasach na każdym poziomie edukacji.
Organizowane były działania głównie na podstawie materiałów otrzymanych z PAH - zarówno w formie stacjonarnej, jak i online.
Nie zabrakło oczywiście kreatywnych pomysłów i doświadczeń własnych wykorzystywanych na lekcjach czy świetlicowych zajęciach. W sumie zrealizowaliśmy 11 godzin różnego typu. Na podstawie opinii nauczycieli prowadzących zajęcia przedstawiamy krótki raport z naszych działań :)
1. W ramach jakich zajęć prowadzone były zajęcia?
2. Refleksje naszych wychowanków były przeróżne:
• Oprócz oszczędzania wody w domu (ze względu na duże koszty zużycia) nie jesteśmy wstanie inaczej wpływać na gospodarkę wody w kraju i na świecie.
• Jako konsumenci lubimy kupować nowe rzeczy, nie mamy świadomości , ile wody się do ich zużywa do produkcji.
• Dzieci zadawały pytania np. o wyrzucanie rzeczy do wody w toalecie ( papierki, ogryzki, resztki obiadowe)
• Film Kasi Gandor uczniowie skomentowali jednym słowem: "Szok". Większość z nich była zdziwiona tym, ile wody zużywamy pośrednio, zaciekawił ich także spór o wody Nilu.
• Uczniowie starszych klas zauważali w jak trudny sposób jest usunąć zanieczyszczenia z wody, zwłaszcza olej. Również przekonali się jak mało jest tego zasoby na ziemi i jak nierówno jest on podzielony patrząc na mapę świata.
• Największy zachwyt budziły doświadczenia
3. Czego uczniowie się dowiedzieli, co sobie uświadomili i jak będą wykorzystywać zdobytą wiedzę? Wyzwanie globalne:
• Że wszyscy ludzie na świecie potrzebują wody;
• Że nie wszyscy na świecie mają zapewniony dostęp do wody;
• Że posiadanie stałego dostępu do wody to wielki przywilej, wiedzą już jak dużo wody w sposób nieświadomy marnujemy i w jaki sposób mogą się przyczynić do oszczędzania wody.
• Młodsi uczniowie dowiedzieli się jak przebiega obieg wody w przyrodzie i skąd woda bierze się w ich domach.
• Uczniowie nauczyli się jak odpowiednio gospodarować wodą, dowiedzieli się o zasobach wody na świecie, przyczynach jej braku.
• Dzieci uświadomiły sobie ile wody zużywamy podczas produkcji różnych artykułów, a także dlaczego woda jest ważna w życiu oraz jak oszczędzać wodę.
• Uczniowie dowiedzieli się, co to jest ślad wodny i uświadomili sobie, jak dużo wody zużywają pośrednio.
• Dowiedzieli się także, jakich powodów ludzie nie mają dostępu do wody lub ten dostęp mają bardzo ograniczony, jak to wpływa na ich życie.
• Uczniowie uświadomili sobie, że ich codzienne wybory mają wpływ na środowisko i jednocześnie na życie innych ludzi. Zdobytą wiedzę i zebrane pomysły dotyczące tego, jak konkretnie oszczędzać wodę (zużycie pośrednie), chcą wykorzystać w tworzeniu małej kampanii społecznej mającej na celu zachęcenie innych do podejmowania świadomych wyborów konsumenckich.
4. Wodne wyzwanie globalne w pytaniach i odpowiedziach - czyli “kto pyta, wie więcej”:
• W jaki sposób dostęp do wody wiąże się z dostępem do edukacji,
• Czy nasz styl życia ma wpływ na to, że w innych miejscach na świecie brakuje wody
• Porównanie na przykładzie Polski i Afryki ( np zużycie wody, zasoby, dostęp do wody itp)
• Uczniowie sporządzali mapę świata zaznaczając zasoby wody.
• Zdobyli też wiedzę jak duże zagrożenie dla nas niesie zanieczyszczenia wielkich zbiorników wodnych.
5. To nie jedyna wodna akcja w naszej szkole, bo działamy już w akcjach:
• Na ratunek wodzie- akcja szkolna.
• Toaleta to nie śmietnik
• Projekt edukacyjny: Woda białe bogactwo
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z naszych działań
- wszystkie na naszych facebookowych profilach :)
Zarówno szkolnym, jak i świetlicowym.
Majowe Święta
data dodania: 2021-05-03
230 rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja, Święto Flagi Rzeczypospolitej Polskiej oraz 100 rocznica wybuchu III powstania śląskiego to wydarzenia, które świętujemy w bieżącym roku. W naszej szkole stały się one okazją do przeprowadzenia cyklu lekcji historii w klasach 4-7, przypominających i utrwalających wiedzę o tamtych wydarzeniach. W ramach zajęć uczniowie oglądali filmy dydaktyczne, rozwiązywali testy i quizy interaktywne, przygotowywali techniką cyfrową okolicznościowe plakaty oraz prezentacje multimedialne.
Harmonogram powrotu uczniów do stacjonarnej nauki w szkołach i placówkach
data dodania: 2021-04-30
MINISTERSTWO EDUKACJI I NAUKI
DEPARTAMENT INFORMACJI I PROMOCJI
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI
Warszawa, 30 kwietnia 2021 r.
Harmonogram powrotu uczniów do stacjonarnej nauki
w szkołach i placówkach
Małymi krokami wracamy do normalności! Od 4 maja br. do szkoły wracają wszystkie dzieci z klas I-III szkół podstawowych, a w kolejnych tygodniach stopniowo starsi uczniowie. Od 31 maja br. szkoły i placówki oświatowe będą funkcjonowały w trybie stacjonarnym.
Sytuacja epidemiczna na tyle się poprawia, że w reżimie sanitarnym i przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa wracamy do normalnej pracy szkół. Dzięki decyzji rządu stopniowo, przez cały maj, do stacjonarnej pracy będą wracały poszczególne szkoły i placówki.
Ogólne zasady, czyli kto i kiedy wraca do nauki stacjonarnej
• Od 4 maja br. uczniowie klas I-III szkół podstawowych na terenie całego kraju wracają do nauki stacjonarnej w szkole.
Uwaga! Działalność pozostałych szkół i placówek do 16 maja br. pozostaje bez zmian (kształcenie na odległość), w tym również w zakresie praktycznej nauki zawodu.
• Od 17 maja br. uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych, placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego przechodzą na naukę w tzw. systemie hybrydowym (50 proc./50 proc.).
• Od 31 maja br. wszyscy uczniowie i słuchacze uczą się już stacjonarnie w szkołach i placówkach.
Kształcenie w szkołach specjalnych i ośrodkach od 4 maja do 30 maja
• Od 4 maja br. uczniowie klas I-III szkół podstawowych specjalnych na terenie całego kraju wracają do stacjonarnej nauki w szkole, w której działa też świetlica szkolna.
• Od 4 do 30 maja br. uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych specjalnych oraz szkół ponadpodstawowych specjalnych funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, a także szkół zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej mogą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych w szkole. O prowadzeniu zajęć w szkole, tak jak dotychczas, decyduje dyrektor szkoły.
• Od 4 maja br. w ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych, tak jak do tej pory, będzie możliwość realizacji zajęć w bezpośrednim kontakcie dziecka lub ucznia z osobą prowadzącą te zajęcia, za zgodą rodziców dzieci i uczniów posiadających odpowiednio orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych lub opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
• Od 17 maja br. ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze będą pracowały w trybie stacjonarnym.
Kształcenie zawodowe i praktyki zawodowe od 4 do 30 maja
Przez cały maj zajęcia z zakresu praktycznej nauki zawodu będą odbywały się na dotychczasowych zasadach. Oznacza to, że dyrektorzy szkół prowadzących kształcenie zawodowe, centrów kształcenia zawodowego oraz placówek kształcenia ustawicznego mogą zorganizować zajęcia praktyczne w miejscu ich prowadzenia, w wybranych dniach tygodnia, w wymiarze nieprzekraczającym 16 godzin tygodniowo.
Praktyki zawodowe mogą być realizowane stacjonarnie w miejscu ich prowadzenia. Zachowano jednocześnie możliwość zrealizowania praktyk zawodowych w innych formach wprowadzonych w okresie pandemii.
Zajęcia z zakresu praktycznej nauki zawodu (zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe) mogą być prowadzone stacjonarnie u pracodawców lub w indywidualnych gospodarstwach rolnych, o ile w podmiotach tych nie występują zdarzenia, które ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną mogą zagrozić zdrowiu uczniów lub słuchaczy.
Uczniowie wszystkich klas branżowych szkół I stopnia, będący młodocianymi pracownikami, będą realizowali zajęcia praktyczne u pracodawców w pełnym wymiarze godzin.
Turnusy dokształcania teoretycznego młodocianych pracowników, które rozpoczęły się przed 30 maja 2021 r., będą mogły być dokończone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
Kształcenie sportowe od 4 do 30 maja
W przypadku klas IV-VIII ze szkół: sportowych, mistrzostwa sportowego, z oddziałami sportowymi i oddziałami mistrzostwa sportowego oraz szkół ponadpodstawowych sportowych, szkół ponadpodstawowych mistrzostwa sportowego, oddziałów sportowych w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych i oddziałów mistrzostwa sportowego w szkołach ponadpodstawowych ogólnodostępnych zajęcia sportowe realizowane na podstawie programów szkolenia realizuje się w miejscu ich prowadzenia lub z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, wyłącznie w zakresie, w jakim z programu szkolenia wynika możliwość ich realizacji z wykorzystaniem tych metod i technik.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 29 kwietnia 2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (czeka na publikację w Dzienniku Ustaw).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 3 maja 2021 r.
Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji i Nauki
Rzecznik Prasowy MEiN: tel. 783920628
Obsługa dziennikarzy: tel. 667-633-553, 22 34-74-719, 22 34-74-457
e-mail: biuro.prasowe@mein.gov.pl
www.mein.gov.plNarodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
data dodania: 2021-04-28
Szanowni Państwo,
Od 1 kwietnia 2021 r. do 30 września 2021 r. na terenie kraju trwa Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021.
Udział w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021 jest obowiązkowy.
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań w 2021 r. jest realizowany następującymi metodami:
• metodą samospisu internetowego
aplikacja dostępna jest na stronie https://spis.gov.pl/,
• metodą wywiadu telefonicznego, dzwoniąc na infolinię spisową obsługiwaną przez pracowników statystyki publicznej od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00 pod numerem: 22 279 99 99,
• z uwagi na epidemię wywiady bezpośrednie nie będą realizowane do odwołania.
W ramach Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań zbierane są następujące dane:
• Charakterystyka demograficzna osób,
• Aktywność ekonomiczna osób,
• Poziom wykształcenia,
• Niepełnosprawność,
• Migracje wewnętrzne i zagraniczne,
• Charakterystyka etniczno-kulturowa,
• Gospodarstwa domowe i rodziny,
• Stan i charakterystyka zasobów mieszkaniowych (mieszkania i budynki).
Osoby, które dokonały samospisu internetowego zachęcamy do udziału w „Loterii Narodowego Spis Powszechnego Ludności i Mieszkań” https://loteria.spis.gov.pl/
Do wygrania cenne nagrody!


Sukces ucznia Naszej Szkoły w Międzynarodowym Konkursie Informatycznym
data dodania: 2021-04-17
Uczeń klasy 7 c Franciszek Kłyk uzyskał IV miejsce i nagrodę za jedną z najlepszych animacji.
Cieszymy się. Gratulujemy!
SENSOMAT – sensoryczna nauka matematyki
data dodania: 2021-04-13
Każdy wie, że najlepiej uczyć się poprzez zabawę i zmysły. My również bawiąc się - uczymy się :-) – w ramach innowacji matematycznej SENSOMAT – sensoryczna nauka matematyki w klasach drugich. Oto krótka fotorelacja:
<<< nowsze aktualności ||| ||| starsze aktualności >>>