PROJEKT GRAMY ZMYSŁAMI
data dodania: 2023-04-06
Marcowe zadanie z Ogólnopolskiego Projektu „Gramy zmysłami” – to „Sensoryczne kodowanie”, realizowane na wybranych zajęciach logopedycznych, rewalidacyjnych i gimnastyki korekcyjnej.
• Kodowanie oznacza p
rzetwarzanie (zapisywanie) informacji w postaci kodu. Informację możemy zakodować, czyli ją zaszyfrować. Kodowanie dla dzieci to łagodny i przyjazny sposób wprowadzenia ich w świat logicznego myślenia, dedukcji i obserwacji. Dzięki niemu oswajamy je
z nowymi pojęciami, a przy tym wzbudzamy w dzieciach pozytywne skojarzenia, ponieważ kodowanie może być rewelacyjną zabawą.
I takie było na naszych zajęciach.
• Kto z nas nie lubi zaszyfrowanych wiadomości i nuty niepewności co się w nich kryje? Dzieci na pewno .
• Na zajęciach z kodowaniem rozwijaliśmy m.in.: czytanie, orientację
w przestrzeni, percepcję i pamięci wzrokową oraz logiczne myślenie.
Na gimnastyce korekcyjnej również w trakcie zabaw z kodowaniem uczniowie rozwijali szereg funkcji.
• W trakcie tych ćwiczeń zaangażowaliśmy zmysł wzroku, dotyku
i propriocepcję. Popracowaliśmy nad pamięcią i zapamiętywaniem. Ponadto wzmacnialiśmy mięśnie grzbietu i obręczy barkowej. Wszystkie wykorzystane ćwiczenia pracowały nad motoryką dużą.
• Pamiętajmy, że wykorzystanie elementów integracji sensorycznej i zabaw podczas zajęć ma właściwości terapeutyczne: uspokaja, odpręża, rozładowuje napięcie emocjonalne i mięśniowe. Dostarcza nie tylko bodźców proprioceptywnych, ale również ułatwia nawiązywanie kontaktu emocjonalnego oraz przyczynia się do budowania właściwych relacji, uczy współdziałania w grupie.
ZAPRASZAMY NA FOTORELACJĘ
















































