INNOWACJA - SENSORYCZNA NAUKA MATEMATYKI SENSOMAT - PODSUMOWANIE
data dodania: 2022-06-30
W roku szkolnym 2021/2022 w klasach trzecich prowadzona była kontynuacja Innowacji pedagogicznej z matematyki „Sensoryczna nauka matematyki - SENSOMAT”.
"Słyszałem i zapomniałem.
Widziałem i zapamiętałem.
Zrobiłem i zrozumiałem".
Konfucjusz
Celem naszej innowacji było: rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych uczniów poprzez czynnościowe, wielozmysłowe i zabawowe podejście do problemów matematycznych.
Poprzez naszą innowację dostarczyliśmy dzieciom różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów i poszerzyliśmy świat ich doznań. Rozbudziliśmy zainteresowania matematyczne dzieci, umiejętność wykonywania podstawowych działań arytmetycznych, rozwinęliśmy umiejętność logicznego myślenia, samodzielność, aktywność twórczą. Kształtowaliśmy pozytywne nastawienie do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz postawę dociekliwości. Rozwijaliśmy umiejętność pracy w grupie. Poznawaliśmy pojęcia i treści matematyczne poprzez praktyczne działanie – zabawy i gry matematyczne.
Jako formę podsumowania innowacji z tego roku, zrobiono zajęcia z wybranymi klasami (2a i 2b), w celu „polubienia matematyki”, pokazania im, że matematyka nie musi być nudna, ani trudna. Uczniowie z klas 3a, 3b i 3c pokazali im świat matematyki poprzez wybrane gry i zabawy matematyczne.
Uczniowie klas drugich bardzo aktywnie i chętnie uczestniczyli w tych zajęciach,
co tylko potwierdza fakt, że zdobywanie wiedzy matematycznej poprzez zabawę i zmysły jest ciekawe i efektywne.
























